woensdag 9 oktober 2013

BV Early Bird U18 - The Challengers U18

Afgelopen zondag stonden we al vroeg present voor de uitwedstrijd in Purmerend. Een ploeg die net als wij, nog niet had gewonnen. Er gloort deze ochtend dus hoop. Na de voorspoedige reis naar de kleine hal van Early Bird was het aan ons om die hoop handen en voeten te geven. Ik hoop altijd van het formaat van de voeten en handen van Bob en Nando! We begonnen direct met een prachtige fastbreak, een heerlijk pass van Jef op Niels, die knap afrondde. Daarna vielen beide ploegen droog. Veel gehaast aanvalsspel en weinig succes bij de afronding gaf een stand van 4-4 na 5 minuten. Dat kan beter heren! Afijn we hielden dit niet vol. Early Bird kreeg door knappe afstandsschoten van met name hun nr 9 snel de overhand en kon na het eerste part afsluiten met een 15 - 9 voorsprong. Ik had nog niet het idee dat we hier niet konden winnen. We waren groter, sterker en wellicht ook slimmer. Helaas voor ons was de kleinere, slappere ploeg sneller en met name veel alerter. Elk kansje hoe klein dan ook werd benut. Men gebruikte die snelheid veel om voor de man te komen in de rebound en zo de bal in de ploeg te houden. Verder werd met name de eerder genoemde nr 9 keer op keer vrijgelaten en scoorde in dit part 14 punten waaronder 2 driepunters. Heren, bij een zone wordt altijd, ik zeg altijd, snel, ik bedoel dus snel, uitgestapt op de man met de bal. Dit blijf je doen zolang als de aanval duurt. Helaas is dat nog niet ingeslepen en wordt er na 2 maal uitstappen al gauw gedacht laat maar. Nr 9 zei na de wedstrijd nog net geen dank u wel. Maar even zonder dollen. Ik zie vooruitgang, alleen niet zo snel dat we dit soort wijsheid al in 2 weken beheersen en toepassen. Een punt van zorg was het niveau van de scheidsrechters. Twee jonge meiden die het stelletje jonge honden moest zien te temmen. Daarbij worden helaas fouten gemaakt. En ja die zijn niet altijd in ons voordeel geweest, maar ik geef het je te doen. Hoeveel van onze kritische U18 mannen hebben zelf een wedstrijd gefloten waar de eigen ploeg en de tegenstander tevreden over was? Heren, neem van de oude man aan, je doet het nooit goed als scheidsrechter. Laten we in de komende wedstrijden meer naar ons eigen missen en gebrek aan inzet kijken en dan vallen de foutjes van de heren en of dames in het grijs wel mee. Maar terug naar de stand, want die was inmiddels wel 36 - 24 in ons nadeel. Probleem blijft rust in de aanval, communiceren met elkaar, pass dus alleen na oogcontact. Pass strak, hard en op de hand waarmee er wordt gevraagd. En voorkom éénhandige slinger passes naar mensen die net weglopen omdat ze niet verwachten dat ze de bal krijgen. Ik heb het weer opgenomen op de lijst van leerpunten. Het 3e part eindigde bij 54 - 36, Early Bird liep elk part met hetzelfde verschil uit. Als de coach steeds de nr 9 in het veld had gehouden was dit echt veel meer geworden, dus valt het nog mee. Het eind van de wedstrijd kwam bij 67 - 48. Wat mij betreft teleurstellend, ik had er eigenlijk wel veel meer van verwacht. Ik heb echter deze middag ook een paar hele mooie aanvallen gezien en soms sterk verdedigend werk. Waar het nog wel aan schort is om dit gedurende langere tijd vol te houden. Oh ja, Bob en Max gingen als echte bruise brothers de strijd niet uit de weg. Alleen hebben ze daar veel fysiek voor nodig, hetgeen volgens de regels niet is toegestaan. Afijn de lezer van eerdere blogs van dit team kennen het resultaat dan, voortijdig rusten zal ik maar zeggen. Ik heb een raad. Gebruik je lijf (vooral tijdig) om uit te boxen. Als je de hand naar de bal wilt uitstrekken doe dat dan zonder de tegenstander te raken! Ik heb geen opmerking over de inzet, die is er, maar slim? Ik heb een hoop punten gezien voor de training. Niels (helaas) weer veel van hetzelfde, net zolang tot we dat als een automatisme kunnen uitvoeren. Overigens wel met variaties op het thema. Ik reken op jullie wil om je dat eigen te maken. De punten deze middag: Bob 11, Max 2, Niels 6, Jeffrey 2, Rody 4, Mirza 3, Ricado 6 en Nando 14 Coach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten