maandag 21 oktober 2013

Akrides J18 2 - The Challengers

Afgelopen zaterdag moesten we uit spelen in IJmuiden. Na een lange file konden we gelukkig nog net op tijd de hal bereiken. Na een korte warming up startten we eigenlijk best redelijk. De tegenstander kende ook nog niet veel winstwedstrijden dit seizoen dus er lagen weer kansen. Met veel inzet en redelijk goed verdedigen konden we vrij simpel weglopen. Na 10 minuten stond het 8 - 13. Wat een verschil met de wedstrijd van vorige week. Afgezien van een paar domme passes en toch te laks uitblokken in de rebound ging het goed. Het 2e part waren de rollen omgedraaid. Nu was het Akrides dat net even scherper was in de verdediging, meer geluk had bij het schieten en de rust kwam dan ook bij 19 - 19. Als er een ding miste was het de concentratie. Met name de laatste 3 kansen werden door slechte communicatie om zeep geholpen.Ik heb geen idee hoe ik concentratie kan bijbrengen. Een cursus mediteren lijkt eigenlijk alleen besteed aan mij. Dan hoef ik niet zo uit mijn slof te schieten langs de zijlijn. Want dat moet ik toch zeggen heren, ik was dit keer te veel aanwezig en te weinig positief, dat is mijn leerpunt. Heren wat kan er bij jullie helpen? Suggesties? Het 3e bedrijf was een kopie van de 2e weer lieten we ons een beetje overbluffen door Akrides, ondanks onze goede verdediging op de spelverdelers door Niels en Jeffrey werd er op de baselijn veel te laat ingestapt voor help en de rebound. Er waren ook wel lichtpunten hoor, een paar prachtige snelle aanvallen met snelle knappe passes. Dat is dan ook waarom is steeds zeg dat er niet verloren hoeft te worden. Het laatste part startte bij 34 - 29. Het was dus nog steeds te doen. Fel verdedigend en puntje voor puntje liepen we in tot 40 - 40 in de 6 minuut. Daarna stokte het een beetje. Net even een paar jammerlijke missers (conditie?) en een benutte strafworp van Akrides in die 6e minuut liet de stand op 41 - 40 komen. Daarna was het misser op misser aan beide kanten. Als ik nu het sheet zie dan zie ik ruim 3 minuten geen score van beide kanten. Was er iets met de klok. Ik had niet de beleving dat die laatste 3 minuten geen scores meer zijn gemaakt, dat leek eerder maar 1 minuut. Weer een verliespot, en weer een onnodige verlies pot. Wat hebben we deze middag gezien. Hard werken, daar mankeerde niets aan. Een aantal mooie snelle aanvallen. Aarzeling bij schieten ook als mensen geheel vrij staan. Ook te gehaast schieten als we in het geheel niet vrij staan. Maar ook een redelijk strafworp percentage 8 van de 15. Een wedstrijd met 2 gezichten en helaas duurde die net even te kort voor de winst. Volgende keer beter, want die eerste winst wedstrijd komt er nu echt aan. Nu was het nog 1 punt achter dus ... De scores: Niels 4 (4 op 4 strafworpen), Bob 11, Nando 7, Max 7, Jeffrey 5, Ricardo 6 Coach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten