woensdag 15 oktober 2014

The Challengers U18 - BV Aalsmeer U18

Weer thuis deze middag, Aalsmeer als tegenstander en daar hebben we tot op heden niet tegen gespeeld. Wat we konden verwachten was niet helemaal bekend. We dienden wat mij betreft maar uit de gaan van de eigen kracht. Het was een wat rommelig begin. Ik zag op een bepaald moment wel 3 mannen inlopen. De rest was nog bezig met fluiten, scoren of nog even naar huis voor een broodje. Ik was dus niet aangenaam verrast. Na daar even bij stil gestaan te hebben startten we vandaag met Jeffrey, Mick, Omar, Ricardo en Rick. Verder hebben we vandaag een debutant in de ploeg, Brandon Parker. De eerste 4 scores waren mooi verdeeld, alleen Omar was van de starters niet gelukkig. Maar ik had na 5 minuten, een fastbreak gezien (Mick), een postaanval (Rick), een afstandschot (Ricardo) en een drive (Jeffrey). Verder stond de verdediging als een huis. De tegenstander had niet veel in te brengen, alhoewel ze voldoende lengte in huis hebben. Na het 1e part was het 14 - 3 en voor mijn gevoel haalden we niet alles uit de mogelijkheden. Ik had een tijdje met Nando op de rechtsvoor positie gespeeld en dat was geen succes. Ik hoopte dat hij dan op de fastbreak, zijn eerste wedstrijd dunk zou kunnen maken, maar hij voelde zich daar niet op zijn gemak, experiment mislukt. Het 2e part begon met 3 punten van Brandon. Een strafworp en een rebound met score. Afijn zijn debuut is gemaakt en hij kwam heel nuttig van de bank. Nu fanatiek trainen en wennen aan het team, dan wordt het rendement vanzelf groter. Aan vrijlopen of niet gezien worden hoeft het denk ik niet te liggen. Ook Omar en Nando scoorden in dit part en daarmee had iedereen een aandeel in de score. De rust kwam bij 34 - 12. Er werd nu gemakkelijker gescoord maar ook Aalsmeer kwam nu een aantal keer door via hun nummer 10. Het 3e part was eigenlijk meer van hetzelfde. De wedstrijd was al gewonnen en dat wilde met name Mick wel benadrukken. Hij scoorde in dit part 12 punten vanuit fastbreaks en garbage rebounds. Met name de eersten waren van grote schoonheid. De vaste lezers weten dat de coach happy wordt van snelle aanvallen met een of 2 passes en ik moet zeggen, ik ben deze middag niet teleurgesteld. Ik mag het niet zeggen maar, als Mick niet traint en weinig slaapt, in de week voorafgaand aan de wedstrijd, gooit hij zijn fastbreaks er wel in ;-)). Het laatste part startte bij 54 - 19 en dit part was het minste deel van de wedstrijd. De snelheid was er nu wel uit en de slordigheden in het spel namen toe. Maar terugkijkend op de wedstrijd, moet ik concluderen dat we, met 7 man, waaronder een debutant, een prima pot speelden, die leidde tot een 70 - 25 overwinning. Als ik naar de stand kijk, dan prijken we nu bovenaan. Met het spel zoals we dat vorige week en dit weekende lieten zien, moeten we, als ieder gezond blijft en blijft trainen, deze positie kunnen vasthouden. De scores, Rick 4, Ricardo 6, Omar 10, Jeffrey 12, Mick 22, Nando 13 en Brandon 3. Heren komend weekend BC Apollo op zondag. Ik ga uit van een herhaling. Coach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten